banner62

Maviş Güneşer'in yeni klibi yayınlandı

Sanatçı Maviş Güneşer'in "Kam Sono" isimli çalışmasının klibi yayınlandı. Dılgıran hakkında bilgi veren Maviş Güneşer, "Dılgıran (Küskün) Albümü, yalnızlık, aşk, özlem, pişmanlık ve umudun işlendiği çoğunluğu bana ait olan eserlerin yanı sıra Dersim bölgesinden derlenmiş otantik aşk şarkılarından (hewa ceniyu) oluşuyor." dedi.

Yeni Dersim
Yeni Dersim
01 Ocak 2022 Cumartesi 21:32
Maviş Güneşer'in yeni klibi yayınlandı

Sanatçı Maviş Güneşer'in Dılgıran isimli yeni albümünün üçüncü şarkısı olan "Kam Sono" yayınlandı. Youtube üzerinden yayınlanan şarkının klibi Ovacık'ta çekildi. Dılgıran hakkında bilgi veren Maviş Güneşer, "Dılgıran (Küskün) Albümü, yalnızlık, aşk, özlem, pişmanlık ve umudun işlendiği çoğunluğu bana ait olan eserlerin yanı sıra Dersim bölgesinden derlenmiş otantik aşk şarkılarından (hewa ceniyu) oluşuyor." dedi. Güneşer sözlerini şöyle sürdürdü;

"İlk gençlik yıllarımdan bu yana profesyonel olarak icra ettiğim müzik hayatımda motivasyonumu hep müziğe olan sevgimden, gücümü ise çocukluğumda kulağıma çalınmış kadim bir dilin melodisinden aldığımı söyleyebilirim. 

Uzun zamandır yeninin eskiyi sorgulandığı bir sahnenin seyircisiydik. Benim kurduğum bu sahnede ise, eski yeniyi karşısına almış konuşuyor. Eski kelimeleri yeni melodilerle buluşturup yeni hikayelerin beyhude sonlarını yazıyorum. Ve yazılan her son benim için yeni bir melodinin anahtarı oluyor. 

25 yıllık müzik hayatım boyunca kadim zazaca dilinin melodisine ve taşıdığı hafızaya yaslanarak kâh kuşaklar arasındaki mesafeyi kapatmak kâh kültürler arasındaki organik bağların kurulmasını sağlamak ya da bugünde de var olduğumuzu, yaşadığımızı kanıtlamak için şarkı söylediğimi düşünürdüm.

Oysaki her sanatsal performans, ötekinin arzusunun nesnesi olmak üzerine kurgulanmış olan insanın, her başarısızlığında kırılan benliğinin bir çeşit tesellisi değil midir? Diğer bir deyişle, insanın tüm varoluşsal eylemlerinin temelinde,  tamamlanma arzusu ve travmasını anlamlandırma çabası olduğunu düşündüğümde;  kurtarıyorum, temsil ediyorum, yaşıyorum, yaşatıyorum denilen tüm şeyler aslında yaralı Ben’in ta kendisi değil midir? Eğer öyle ise, kendimi tamamlamak, kırılan benliğimi avutmak için de söylemişim bütün şarkılarımı. 

Dılgıran (Küskün) Albümü, yalnızlık, aşk, özlem, pişmanlık ve umudun işlendiği çoğunluğu bana ait olan eserlerin yanı sıra Dersim bölgesinden derlenmiş otantik aşk şarkılarından (hewa ceniyu) oluşuyor. 
Sinan İlbay, Home Stüdyo / İzmir’de başlayan Dılgıran Albümü  kayıtları daha sonra Koray Püskül / Stüdyo Ceceli ve şimdilerde ise Ertan Keser / Stüdyo ASM İstanbul stüdyolarında devam etmektedir. 

Düzenlemelerini Metin&Kemal Kahraman ve Olcay Bozkurt’un yaptığı Dılgran Albümü’ne ruhlarını katan değerli müzisyen dostlarıma teşekkür etmek isterim.

Metin Kahraman, şarkıların tüm aşamalarında moral, destek, akıl, fikir 
Kemal Kahraman, thamur, çöğür, 
Umut Mercan, thamur
Güneş Demir, gitar
Olcay Bozkurt, bass gitar
Erhan Erdener, k.gitar, bass gitar, perdesiz gitar, Helm, Dersim kayıtları
Erich Schachtner, gitar ve Berlin ev kayıtları
Aiden Burke, viyola
Ahmet Tirgil, keman / viyola
Özgür Kement, keman / viyola
Sitar Sertaç Şanlı, perküsyon
Hogır İzgören, perküsyon
Fatih Yıldız, ney
Zafer Taştan, duduk
Aydın Çıracıoğlu, akordeon

MAVİŞ GÜNEŞER KİMDİR?

Maviş Güneşer, 1975 yılında Varto’da doğdu.

Müzik kariyerine 1994 yılında İstanbul'da Agıré Jiyan grubuyla başladı. Bu grupla yaklaşık 3 yıl çalıştı, birçok konser ve etkinliğe katıldı.

Sanatçının 1998 yılında yayınladığı Keje isimli ilk solo albümü, söz ve müziği kendisine ait zazaca eserlerden oluşuyor. Bu albüm, gerek tematik içeriği gerekse müzikal denemeleriyle Maviş Güneşer’in kendini ve kendi müzikal özgünlüğünü bulma  yolculuğunda bir arayış albümüdür. 

Maviş Güneşer politik sebeplerden dolayı yurt dışına çıkmak zorunda kaldı.
Bu sürgün yıllarının başında  Berlin'de Metin & Kemal Kahraman'la tanışması müzikal hayatında yeni bir dönem başlatmıştır. Sanatçı zazaca / kırmancki dili üzerine yoğunlaşmış bu dilden yeni eserler yaptığı gibi Anadolu’nun kadim kültürlerinden biri olan Dersim sözlü kültürü ve tarihi üzerine yapılan dökümanter çalışmalarda gerek araştırmacı gerekse icracı olarak yerini almıştır. 

Metin & Kemal Kahraman'ın Meyman (2002), Dersim alevi literatürünü konu alan Çeveré Hazaru (2006), masalların şahı Saé Moru (2010) ve Oğul (2012) 
albümlerinde solist olarak yer aldı. İkiliyle Avrupa'nın ve Türkiye'nin birçok şehrinde sahne aldı.

Maviş Güneşer, 2002-2006 yılları arasında Grup Lilith ile çalıştı. Grup Lilith almanca, fransızca, türkçe, kürtçe, yidiş ve zazaca dillerinde kadın şarkıları derleyip seslendiren bir kadın grubudur. 2004 yılında yayınladıkları Göğün Yarısı isimli albümde zazaca, kürtçe ve bir de türkçe olmak üzere üç eseri yorumladı. Grup Lilith ile birlikte de Avrupa'da birçok konser ve etkinliğe katıldı.

Yönetmen Binevsa Berivan'ın La Mélodie du Petit Cháteau (2005), Ciao Bella Bruxelles (2014), Gardiens (2017) isimli filmlerine ve yönetmen Tülin Dağ'ın Bayrampaşa'da 10 yıl yatan kadın tutsakları konu alan Bir Adım Ötesi (2011) belgesel filmine müzik yaptı.

Metin & Kemal Kahraman'la birlikte yaklaşık 10 yıllık alan araştırmalarına dayanan Ax de Vaji isimli solo albümünü Mart 2019 yılında yayınladı. Bu albüm Dersim'in son 100 yıllık siyasi tarihini ağıtlar üzerinden okuyan bir dokümanter çalışmadır.

Maviş Güneşer, daha çok kendi bestelerinde oluşan aşk ve özlem konulu yeni şarkılarını Dılgıran Albümü ismiyle 2021 yılında dinleyicisiyle paylaştı

Son Güncelleme: 07.01.2022 13:31
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.